HANDELSBETINGELSER FOR SAPHE A/S

Betaling

Saphe modtager betaling med Dankort, VISA og MasterCard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK og er inklusiv moms. Saphe bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

Saphe A/S afsender normalt alle ordrer indgået inden kl. 15.00.
Levering foregår med Postnord.
 
Fragtpriser  <750 DKK >750 DKK
Pakkeboks 0 DKK 0 DKK
Pakke /m omdeling 29 DKK 0 DKK
Erhverv 29 DKK 0 DKK
 
Pakker er normalt fremme dagen efter.
 
Vi leverer også til ikke-brofaste øer, samme leverings vilkår er gældene.

Reklamationsret

Der gives forbrugere 2 års reklamationsret i henhold til købelovens mangelsregler. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Saphe A/S vil dække returnerings omkostninger i et rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Ved returnering og reklamation rettes henvendelse til: Saphe A/S, Gasværksvej 46 2. sal, 9000 Aalborg. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Beskriv gerne så detaljeret som muligt, hvad du gjorde da fejlen opstod.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende deres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives forbrugere 60 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returnerings omkostninger skal du selv afholde, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 60 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 30 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@saphe.dk eller ved at benytte standard fortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt beskrive varens stand, når du sender den retur. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og måde den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Saphe A/S
Gasværksvej 46 2. sal
9000 Aalborg

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrolighedspolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Saphe A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på saphe.dk er Freddy Sørensen, CEO Som registreret hos Saphe A/S, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@saphe.dk

Klage over køb

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Saphe A/S på e-mail; info@saphe.dk eller på tlf; 42 90 33 11. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indsende en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18-03-2018